tu kesempatan yang allah bagi kat aku

seminggu yg lepas.. aku ada borak dengan salah satu sahabat aku.. dlm FB.. dia jugak ada tulih blog.. tapi dalam f/ster laa.. walau pun kami hanya menaip antara satu satu sama lain tapi perasaan hiba tu ttp ada

dia baru kehilanggan ayah tersayang... tiap bait perkataan yang dia cerita kan buat jiwa kutersentuh.. yer aku kenai dia camna.. aku tau keadaan dia camna.. kami kenal pun masa kat UITM... uh anak buah dialaa yg conteng aku nyer lukisan.. heheh

bila aku cakap dia anak yang baik... dia balas balik "bukan baik...tp itu kesempatan yang Allah bagi kat aku, kat anak-anak dia yang lain jugak... peluang untuk aku jaga arwah ayah aku masa dia sakit" tabah nyer kawan aku ni...

balik aku terpikir ... yer mmg betui.. kesempatan tu laa yang patut di gunakan bersama ayah tersayang jika keadaan tgh sakit.. Allah merancang semua nya... masa dia tgh ada ni kasihkan dia...

bila kenang kenang balik... sebelum atuk aku meninggal.. makcik aku terpaksa cuti 2 hari utk jaga atuk.. org yg selalu tgkkan atuk tu tak dapat nak dtg.. pilu jer rasa... ada sebab Allah buat cam tu... Alhamdulillah anak anak atuk semua puas jaga..

tapi bila baca surat kabar.. apa anak tu buat kat ayah.. terasa hiba.. tak kisah laa dulu apak ko tu garang camna.. bila dah tua ni.. sbnrnya dia nak disayangi.... layan jer mereka.. kekadang perangai dia mcm perangai anak kita yg berumur setahun dua... ganjaran bg meraka berbuat pada org tua kan.. cerita ini jugak peringatan utk aku jugak...

ayah ibu walau camna liza jauh.. dlm hati tiap hari ibu dan ayah sejahtera hendaknya... liza nak ibu ayah sentiasa doa utk kebahagian, keharmonian liza.. kalu lps ni ibu ngan ayah takder.. takder sapa yg akan doakan utk liza.. cuma doa dari anak anak liza sahaja... love both of you..


No comments:

Post a Comment