" aku terasa ngan ko la"

pergh berpusing kepala sat.... huhuhh akhir bulan ni best.. dapat pegang duit byk.. sbb nak bg gaji kat org.. huuhuh dah dapat dah gaji tapi dah abis dah.. hehheeh biasa laa makan gaji bermakna kita makan gaji kita... ghee~~

aku pening bukan apa... tetiba byk kerja nak buat.. heheh kerja aku laa byk kali..tu laa suka hold... last minit nak buat.. padan dengan badan laa.. tu laa ingat 5 perkara sebelum 5 perkara tu!!! pagi tadi suami dok opis abis semua benda dia suruh saya buat.. huhuh saya kan kerani suami... tup tap dah kul 12.... heheh seronok gak kena suruh dek bos suami ni heheheh tapi kekadang pening gak... gheee~~

tgh hari ni check plak benda dah beli utk 3 bulan terakhir hehhe melalui e-perolehan.. ok laa kena check baik baik.. duit beb... kena jujur.. baru org tau kita jujur... haa nak pasal jujur dulu... dulu aku kerja ngan pakcik aku satu opis laa.. pakcik aku tu account kat situ.. dah tiba masa nak bg gaji.. so satu satu pakcik aku panggil heheheh so aku org terakhir laa... dapat jer.. terus kira.. ni nak masuk mana ni nak buat apa.. dulu aku kedekut nak belanja.. dapat gaji potong sana potong sini.. kat bank kena sentiasa simpan.. alhamdulillah amalkan jugakkan.. tapi tu laa kekadang terbabas gak.. so punya syok laa kira... tetiba ada lebihan 150.. aku cam terkejut... terus aku masuk bilik dan cakap.. " pakcik.. liza dah naik gaji ker?" dia geleng kepala... terus aku kasi RM150 tu... terus pakcik aku cakap " patut kira tak cukup.. terima kasih yer liza" uhh.. bayangkan org yg lebih tua.. ckp terima kasih tak ker macam sayu jer.... aku cuma senyum.. yer laa tadi ingat dah naik gaji tetiba dia tersalah kasi.. uh tak per laa janji aku tak makan duit haram.. aku pun ikhlas nak kerja... heheheh

sampai hari ni.. aku rasa kejujuran tu mesti ada.. walau dalam perhubungan.. dlm komunikasi.. yer kalu aku cakap aku tak sakit ati... mmg aku cakap laa.. kalu aku terasa.. aku terus terang jer... "aku terasa ngan ko laa" hehehhe biar luahan dari mulut kena dia dengar sendri... sbb aku jenis cam tu.. bukan bermakna aku tak gheti nak jaga hati org.. hati org ku jaga.. hati sendri pun kena jaga beb..

No comments:

Post a Comment