lu pikir laa sendri....

ari ahad ari tu saje jer round salah satu market kat penang ni... mmg laa hajat nak makan.. so sampai lebih kurang kul 8.00 then termasuk laa pulak dlm salah satu kedai perabut adalaa abis dlm tu sejam lebih...last last keluar tak beli apa saje tanya2... mmg window shopping tui laa aku ari tu puas tetiba heheheh

so terus p makan.... aku ngan hannah still lagi makan.... tgk org gerai pun dah susun kerusi semua aku still lagi makan ngan nurhannah.. heheh biasa laa kami berdua mmg kuat makan.... heheh ada geng ghitu

abis tu sampai laa kami kat tmpt parking... kereta tinggal adlah beberapa buah jer..... tetiba hati punya laa geram.. awat laa.. kenapa laa erk sampah punya byk kat sini.. tak lehker buang dlm tong sampah... huhuhu kena ada kesedaran sivik.. heheh kalu dengar sinar FM pun.. kita leh terikut ttg letak troly tu kan....


dulu.. ingat masa kekecik ayah tak bg buang sampah kat jalan ker atau sesajae kat luar.. telah ku terap dlm diri aku.. kalu makan dlm kerata sekali pun.. diorg tak kasi bukak tingkap buang luarr.. heheh ayah suruh buang jer kat lantai nnt ayah kemas.. begitu laa.. sampai sekarang ayah cam tu... dan aku terap dengan anak anak aku.. suruh buang jer kat bawah nnt ibu kemas.. begitu laa.. tapi budak baru belajarkan.. mana sampah pun dia akan baling kat bawah ker atau tinggalkan kat mana mana saje.. so ajar laa dengan baik...


sure org yg buangtu terpikir.. takper laa ada la pekerja nnt ambik/sapu tu.. nnt diorg takder kerja pulak... uhh.. then.. sure tukang sapu sampah tu kata.. baik tak yah ada tong sampah.. heheheh

kalu tiap org berpikiran cam tu.. takder kerja sama.. benda dah disediakan tapi di biarkan... tak ker org kata... takder otak nak pikir.?

No comments:

Post a Comment