hadi!!

awal tahun ari tu.. aku ambik keputusan nak masukkan hadi kat sekolah... memacam sekolah aku dok cari.. yerlaa mana yg terbaek utk anak aku

tapi dlm naluri ini.. ibu nak hadi p sekolah agama... tak kesah laa mana pun janji sekolah agama.... bincang lama jugak ngan suami aku... last last aku bg tau kat salah satu sahabat baik suami ku.. mintak pendapat dia.... bila dah dengar... bila dah terbuka depan mata... yerr PASTI akan ku pilih.. maka hadi telah pun bersekolah disana...

lima bulan berlalu..... alhamdulillah.. pada mulanya dia liat sgt nak p sekolah.. bangun pagi tak mo.. masuk kelas lewat... menangis masa nak p sekolah.. memacam karenah laa......

tapi ari ni kekadang aku tersenyum.. dlm diam diam.. dia menyanyi.. bila aku tegur jerr.. dia senyap.. heheeh duduk nak makan... baca doa makan ngan maksud sekali.... alhamdulillah sejuk hati ibu....

suatu petang.... hadi telah baca doa utk kedua org ibu bapa nyer... sayu jer hati aku.. anak aku berdoa utk aku ngan suami.. Ya Allah... sungguh damai bila dengar dia baca...

bagi aku aku tak silap memilih PASTI... biar agama jadi pegangan hidup..

2 comments: