BER....

berjiwa.. tapi hilang seninya..

ber erti tapi hilang segalanya..

aku masih di sini.. mencari sesuatu yg pasti... padahal kepastian sudah terbentang di depan mata.. kepastian tu harus ku tuju... jgn kita kisah kan masa lepas kita... buruk nya aku dulu kerana ilmu di dada masih kurang.. jika aku masih buruk sekarang dan masa akan dtg.. bermakna perubahan apa pun aku tidak lakukan... perubahan itu akan kekal di dalam hati ini... tapi aku harus berubah...

terpandang... ??

tapi melepaskan..kenapa?

bukan kan sesuatu yg kita lakukan sekarang demi masa depan juga... jgn terlalu cemburu dengan keadaan sekeliling... kalu cemburu terpelusuk laa kamu di daerah itu... tidak bangun... INGAT bila cemburu dtg.. bangkit bersama sama.. keluarkan apa yg ada.. biar cemburu itu cemburu kepada kita biarr keadaan cemburu itu lelah kepada kita.......

mendengar...

tapi mentulikan telinga..

patut kah itu... tulikan telinga bila hal berkaitan isi dlm seseorg... tulikan telinga bila kita dah ada di pihak yg benarrr...

kaki ini? melangkah? berhenti?

nak? tak nak?

susah? senang?

bergantung pada hati... teruskan perjuangan... kerana perjuangan sebenar adalah meraih bersama org yg bersama sama kita... tersenyum kita kerana perjuang kita tersenyum

hidup ini... sekali cuma.... kumpulkan segala harta dunia dan akhirat......dan jika aku masih lagi disini berpeluk tubuh... nasihatkan aku...

No comments:

Post a Comment