mangga

yer baru tersedar dari mimpi semlm..

hmm ok laa ahad ari tu aku ngan anak anak tak tau nak buat apa... aku plak jenis yg sebulan sekali tgk apa dlm peti ais.. kalu tak leh dah makan aku buang.. yer laa takkan dah kecut lesi aku nak makan... sambil2 aku kemas byk pulak buah-buahan yg dah kecut dah jadi kematu pun ada eheheh (nmpk sgt pemalas)

sebelum aku balik ke kl ari tu (masa atuk meninggal) pada 27.4.2010 mak mertua ku bg laa mangga.. dia tau anak2 aku suka makan.. so ari minggu lps baru aku tersedar.. yer dah lembik pun

so aku potong bagai.. masukkan kat dlm blender then blend laa sehabis nyer... sedap gak erk letak air skit jerr jadi cam puri sesungguhnye laa.. dari tahan lapar terus lapo...

ini setelah siap di blend yer.. masuk dlm botol.. mlm mlm kalu anak aku lapo leh laa aku bg makan.. dua2 kuat makan termasuk ibu dia ni..


yang dlm mangkok ni untuk di telan pada hari tu jugak.. suka anak aku.. dok umah busan busan bg laa kan

so yg dlm botol aku tutup kasi cantik


masukkan dlm peti ais.. yg bahagian beku yer

sampai hari ni pun tak makan lagi.. tgk laa 2 -3 hari nanti...


2 comments: