minat dia.. pupuk laa

semalam.. ada byk sgt kotak dlm umah aku...

so biasa laa nmpk semua kotak kotak ni... jadi nyer anak aku yg sulung mulaa laa memunggah apa yg ada.. kotak kotak tu dia susun sepanjang umah... seronok tgk dia buat... kretif gak anak aku.. aku ckp dlm hati biarr.. otak baru nak berpikir..

kejab dia ambik kecil2 susun kecilnya.. besar2... panjang2... budak budak biasa laa.. lps tu aku ajar suruh buat tinggi plak dia cuba tapi tak menjadi menangis satu umah!!! abis then aku buat... dah busan... dia buat lain..

ambik patung patung plak.. susun dlm tu.. seronok gak aku tgk...

teringat dulu.. ibu saya beli set makan... byk laa dia nyer kotak-kotak... biar dulu kat situ... kami pun keluar tah nak beli apa tah...

balik ke umah... abg saya dah buat cam satu kota... sangat suka... saya kata jgn laa usik.. suka sgt!! sbnrnya abg saya mmg kreatif.. heheh byk benda dia nak buat... dia buat jer apa yg dia rasa dia suka... lego dulu pun saya tak terpikir nak buat cam tu... dia leh buat gak.. tgk.. dia boleh terpikir nak lalu kan guli kecik tu diantara lego!

kali ni aku tak mo halang anak aku kalu dia nak buat sesuatu yg kreatif biar dia... janji otak dia berkembang... benda camni kena kita beri galakkan...

kalu dia nak main badminton bg laa raket ngan bulu tangkis biar dia pupuk minat yg dia suka.. kalu nak bola bg bola... tu yg byk jenis bola kat umah aku...

No comments:

Post a Comment