lesen memandu? takut!!

ha!! aku mmg ada lesen!! lesen tu ada jer dlm beg duit aku!! lesen aku tu just aku renew tiap tahun.. yer mmg sentiasa renew.. dengar plak kata lesen nak blaja dah nak naik dah !! heheheh konon nak ambik lesen motor.. uhh.. aku kena berdikari gak naik kereta ni..

yer!!! aku ada fobia.. fobia nak bawak kereta.. aku takut terlanggar sana sini!! (tp dok berangan bawak kereta)

ok cerita nyer byk sbb apa aku fobia... ok aku dah past semua bawak kereta.. masa tu kan masa blaja naik kancil jer.. so confident jer laa akukan.. heheheh.. so past laa aku

so yang menjadi kan aku fobia tu:

kes 1.

dulu nana sekolah kat sekolah rendah taman melawati.. so ayah konon nak ajar aku bawak motor.. so aku bawak dengan confident.. van tau masa tu.. manual plak tu adehh wa tak sanggup.. tapi tak per aku pun bawak laa kereta tersebut! kemdian ada laa lampu merah... so berenti laa.. tetiba.. van tu berenti.. aku try nak start... tak bleh beb.. lama gak ada laa dlm 10 minit.. org blakang dah hot.. aku tgk ayah pun dah gelisah adehhh aku kata tak mo laa bawak dah!!! tapi nak tak nak kena bawak gak!! lps tu ada plak nak kena buat u-turn!! aku tak lepas.. tgk ayah lagi aku makin gelisah.. uhh lps tu ok dah!!!

kes 2:

tau dak... kat wangsa maju ada shopping complex nama alpha angle uhehheeh ok laa satu petang aku nak p sana ngan family.. naik van gak!! ayah suruh bawakgak!! ok laa so aku bawak laa ngan confident aku tau nak jarak camna aku tau nak tukar gear camna.. so aku dah agak dah nak berenti camna.. lampu isyarat kat depan tu merah.. aku start laa tekan minyak.. tetiba ayah aku p tarik hand break... terus aku fobia nak bawak!! heheheh adeh saat itu aku jadi cam takut dan terus takut...

sbb apa ibu aku ckp aku nak masuk F1 wakakakkak.. tapi mmg laju pun aku bawak.. heheheh

itu laa antara aku takut nak naik kereta.. pulak dah sekarang ni kereta waja.. uh gedempol tu aku lagi takut nak bawak... ngan nak corner pun kena ganjak skit camna tah aku tak tau!! hehehehe

aku tak mau naik manual dah!! naik auto apa tah lagi.. apa pun aku takut nak bawak kereta.. camna yer!! nak ubah fobia aku ni!! nak jd kan aku bersemangat nak naik kereta ker van ker.. wakakak cita cita nak ada kereta besar.. tapi takut!! wakakakaka

No comments:

Post a Comment