pengalaman... SUSU ghe~~~

wah bila tgk kat FB ramai dah ada anak! ramai gak dah ada kesedaran nyusukan anak... alhamdulilah.. susu ibu susu terbaek!!!! yeha...

teringat masa anak mula.. wahh.. mmg dari dulu... nak bg anak susu badan camna pun camna camna pun susu badan.. wah! ghitu!!

oklaa.. selepas muhammad akil hadi di
lahirkan.. dia ada masalah terbelit tali pusat kat leher.. bila tgk dia.. dlm pikiran masa tu.. anak aku ker tu... lengan dah biru biru... nasib baik doktor bertindak cepat.. masukkan gas semua laa.. masa tu aku dlm keadaan mamai laa tgk tgk cam tu jerr.... letih beb... dah penat meneran tu... THANK YOU STAFF HOSPITAL PULAU PINANG!! anda terbaek!!

so hadi dimasukkan dlm wad selama seminggu.. selama seminggu aku patah balik.. sampai kaki bengkak2.. kat situ laa hadi k
ena dok bawah lampu laa.. kunen kan....memacam la... niat nak susukan anak tu menebal... tapi susu aku tak kuarr... camna tu dek non... so kat spital dia bg susu anmum... so beli laa tin kecik... ghee~~.. bila dia dah kuar wad jer aku try laa bg susu badan.. di mengelak ngelak.. sedap kot susu anmum tu.. gheee~~ last last aku warning dia

"akil hadi kalu tak nak minum susu badan ni.. ibu bg air kosong jer" kata ku dlm nada tegas!

dan alhamdulillah start dari ari tu non stop beb... sampai setahun 8 bulan.. tu pun aku stop kan sbb dah ngandung anak kedua.. ghee~~~

ni yang sulung muhammad akil hadi

cerita pasal anak kedua ni plakk!! aisehh pun sama kerenah nyer terbelit gak tapi tak seserius abg dia... haa itam dah muka dia.... badan putih.. INGAT LIZA KALU ADA LAGI.. OVER DUE TERUS KELUARKAN SAHAJA!! ghee~~ tapi yg syok nyer anak kedua ni... keluar jerr.. letak oksigen .. mulut da
h mula mencari-cari!! yerr cari utk diminum... ahak!! mulut kekanan kekiri dahh.. dlm labour room tu aku dapat laa susukan anak aku.. walaupun tak keluar sgt susu ni..... skit skit jerr...

so keluar spital still lagi tak mo kuar sgt susu ni... mlm tu dlm kul 3.. kejut kan suami.. sbb aku tak leh tido anak aku dok lekat jer kat puting ni... beli laa susu tin.. haa ada plak cerita masa nak kuar tu.. tu lain kali cerita yer! balik jerr.. aku buat laa susu utk dia... baru laa dia tido ngan aman.. hehehe pulak tu kena kunen.. nurse tu nasihat.... jgn bagi susu tin... lps tu jaga pusat tu... so akhir cam tu jer ok sbb aku lari balik kl.. mak aku tgk pun dah takder apa apa.. alhamdulillah laa sehat sejahtera...

haa!!!nurse tu ada gak kata ngan aku.. kalu darah ibu jenis "o" positif... mmg anak akan kunen..


ini nur hannah


so lps nur hannah.. ada tak lagi.. uhh tak tau laaa... kalu rezki Allah kasi.. insyaAllah... anak anak kan ada rezki memasing

with love
liza ramli

No comments:

Post a Comment