puasa

kebiasaan...

besok dah start posa maksudnye mlm karang sibuk dah nak masak nasik... nak pikir lauk apa pagi nanti.. wahh rindu zaman remaja... bangun cuci muka... sedia kan nasi jer.. takyah kelam kabut nak masak ker apa ker terlewat bangun ker.. sbb semua ibu buat.. ghee~~ tu dulu.. sebelum saya diserahkan pada suami...

alhamdulillah... selama 3 tahun dok bersama.. erk pindah umah yer.. sblm tu dok ngan mak mertua... kerja ku masak nasik jer.. gheee... yg lain dibeli... aku tak gheti nak masak kariii... ghee~~~ malam ni aku nak makan sayur sayuran laa! nasib baik ada serunding my aunt kasi.. makan tu ngan nasi jer sudah cukup bg ku.. cuma masa ni sahur ni aku akan telan air sebyk byk nyer... mau kot 1.5 liter kot pagi jerr...

so seperti biasa laa bukak posa pun beli gak... kali ni nak skit skit.. yg penting anak anak tu makan sekali.. ku lihat hadi ni mcam kurus sesngat laa.. nak kata tak bg makan macam macam bg.. biskut laa... roti laa... uhh hannah yg tak leh tahan apa kami makan dia nak makan... bila dia rasa sedap dia akan cakap " dap ... dapp" gheee~~~

ish menyerong jer kerja aku..... tah laaa berdebar debar nak masuk ramadhan ni.. moga aku dapat jalani ibadat posa dengan sempurna.. insyaAllah

with lobe
liza ramli

No comments:

Post a Comment