kalsium?

masa ni jugak laa dia datang.. masa ni jugak laa dia nak serang leceh laa... tapi salah satu ujian laa bulan posa..... aku dah tak tahan dah 3 hari aku pendam perasaan... dah 3 hari aku telan ubat.. oh gigi...



aku rasa kan gigi aku ni start ada masalah lps aku lahir kan hadi... satu dah kena cabut.. masa ngandungkan hannah pun sama.. mcm nak nangis dah aku.... aku mmg tak leh tahan laa... jgn laa sakit sgt... nak kata gigi tak jugak.. aku rasa laa kan gusi laa tu.... hmm lagi satu aku mmg nak cabut gigi bongsu aku tu.. tak kira... takder fungsi sgt... aku dah tak tahan sgt ni.. tolong laaa....

gigi bongsu tu la aku nak p cabut.. kalsium tak byk dlm badan ni..kena byk minum susu ni..tak pun cheese.. wah ko liza bab cheese laju jer erk.. apa yer yg nak tambah lagi kalsium dlm badan ni....

so.. bila saya nak p klinik... entah laa

with love
liza ramli

gambar dari pakcik google yerr

2 comments:

  1. salam kak.huhu.. hmm gigi bongsu eh. hmm memang gigi bongsu ni tak de function kak. memang kene cabut kalau dah sakit. seeloknye ke klinik. doktor akn bagi ubat.. then later cabut.. selagi tak cabut akan sentiasa sakit. sakit kemungkinan posisi nye yang slah,sama ada horizontally ke atau mana-mana lah.. kalau horizontally.. maksudnya gg bongsu tu tak tumbuh2 (impacted) boleh menyebabkan akar gigi geraham yang sebelah berlaku resorption.

    ReplyDelete
  2. tq..doktor gigi.. ahak cabut dah! ari tu jugak! function dia menyakitkan hati jer... cepat sgt berlubang... kanan plak nak cabut ni.. ari tu kiri.... tapi nnt2 laa.. sakit tak tertanggung

    ReplyDelete