motivasi diri

salam
jumaat yang ceria..

buat jgn berhenti! (motivasi utk diri)

hari ni saya nak pinjam kata-kata pakar motivasi dlm taipan 181- CDM Faridah Ali

"Kita boleh memilih sama ada ingin membina kekuatan berdasarkan KELEBIHAN yang kita miliki ataupun menumpukan perhatian kepada KELEMAHAN diri kita sendiri"

bila ayat ini dibaca.. terkeluar terlintas dlm kepala saya.. saya ada ke kelebihan?.. tengok perkara negetif yang muncul dahulu dari kepala saya.. mcm mana saya nak tanam kan aura positif datang dahulu? masih mencari jawapan....

kali kedua saya baca.. baru saya bersemangat sedikit... tak kira la.. latar belakang kita mcm mana.. tapi yg pasti kita tak mau duduk tahap mcm itu selamanya..

"Apabila ini pilihanku, maka aku bertanggungjaawab penuh terhadapnya. Jatuh atau bangun, berjaya atau gagal, naik atau turunnya aku dalam perniagaan ini, maka akulah yang harus bertanggungjawab. Tentu sekali aku tidak boleh menuding jari kepada sesiapapun atas apa yang berlaku kemudiannya"-CDM Faridah Ali

sungguh inilah pilihanku.. aku yg tentukan sampai mana tahap ku nanti.. jika aku masih lagi tahap yang sama bermakna aku tidak melakukan perkara dengan bersungguh-sungguh, masih tidak fokus..

hidup perlu perubahan... jika masih di takluk lama.. 10 tahun lagi kita tidak tahu nasib kita dimana nanti.... hijrah demi kebaikan perkahwinan, anak-anak dan urusan rumah tangga..

InsyaAllah

with love
liza ramli

No comments:

Post a Comment