kena yakin!

salam

bangun pagi.. bersemangat! aku boleh lakukan.... (motivasi diri sendiri)

alhamdulillah diberikan lagi peluang untuk saya menulis blog.. yg merupa kan kehidupan saya sehari harian...

pagi pagi sampai office... ternampak laa buku reader's Digest.. so selak la helaian satu persatu.... saya bukan nak cerita pasal apa dlm buku ni.. tapi saya nak cerita pasal diri saya... yup.. saya da diploma.. tapi dari dulu sampai sekarang.. salah satu ketakutan saya bila ingin berbicara dlm bahasa english...

pernah satu ketika dulu sewaktu saya pergi melancong bersama ibu dan ayah ke Australia... satu mat saleh ingin berborak ngan saya... saya jadi terkejut lalu terus tinggalkan dia terkontang kanting... (terok bukan)... heheh last last dia dtg kepada saya dan ckp " terima kasih" dlm loghat diorg la..dan tersenyum.. saya cuma tersenyum... oh liza! selalu lari sebelum org ingin bertanya.. tak ada confident langsung dlm diri!!

tapi masa membaca boleh pulak laa faham.. nak menulis saya kena ada kamus disebelah saya..

dengan itu saya perlu berubah untuk lebih berjaya... untuk lebih berkeyakinan... kita kena tolak diri kita yg sebenar... kena.. harus wajib dan penyakit M itu perlu diluputkan dlm minda saya!

with love
liza ramli

No comments:

Post a Comment